torsdag 22 april 2010

Intervju med Sebastian Ryberg


Grattis till finalplatsen! Vi skulle vilja ge läsarna lite information om hur du tänker inför finaldagen.


Kommer du att ändra på något jämfört med igår?

-Ja jag kommer att ändra lite i presentationen och lyfta fram lite andra saker. Min kaffemission att nå ut med bra kaffe till folket skall bli ännu tydligare. Sedan har jag också bytt porslin till signaturdrinken.


Vad var du mest nöjd med under gårdagens presentation?

-Signaturdrinken baserad på espresso, ljus choklad , olivolja och pistagenötspasta blev riktigt bra.


Om du var tvungen att välja en kaffesort/böna som du skulle dricka i resten av ditt liv, vad skulle det vara?

-Caffè Fogarolli, en blandning med bönor från Bolivia, Peru och Honduras.


Hur fick du idén till signaturdinken?

-Idén fick jag på en resa i Italien då jag bland annat besökte min flickväns kusins olivodling i Toscana.


Hur många timmar (uppskattningsvis) har du lagt på träning inför tävlingen?

-Sedan januari har jag lagt ungefär 70% av arbetstiden på förberedelser.


Har du tagit hjälp av någon utanför kaffevärlden t ex. en mental coach inför din presentation?

-Nej


Har du sovit gott inatt?

-Sömnen blev kort för dottern vaknade så jag blev tvungen att gå upp och gå med henne en stund.


Till sist, en klassisk sportfråga; hur kändes det igår när du fick reda på att du var i final?

-Bara roligt. Tjoho!
Intervjuad av Anna Nordström







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar