torsdag 22 april 2010

Finaldag

Då är det finaldag. En svenskmästare/mästarinna ska koras av dom sex som är i final. På ett sätt så är alla som var där under gårdagen vinnare. Man lär sig otroligt mycket av att vara på plats och tävla. Du lär dig av andra tävlande, man ser och lär och man märker själv hur man reagerar på att stå på scenen inför domare och publik. Det senare är det svåraste att träna på, hur reagerar man? Vad händer om kaffet som alldeles nyss rann perfekt inte längre rinner som det ska? Vad händer om jag tappar bort mig i mitt talmanus? Man får reda på mycket av att tävla.
Jag pratade med Louise Olsson igår påväg ut från mässan. Louise gick inte vidare, hon var besviken med pratade redan om nästa år, om hur mycket hon lärt sig under dagen, och att hon skulle gå och få en domarbrief och sen ladda för nästa år. Bra Louise! Se till att få med dig dom andra på samma tänk, så får Barista Cup 2011 ett om mån ännu vassare startfält.
Men innan det blir 2011 så ska vi kora en vinnare 2010, det ska ske idag, och du följer det såklart här, så nära live det går att bli.

4 kommentarer:

  1. Följer med spänning dagen!!
    Kan du maila över en kopp!

    SvaraRadera
  2. japps Anders den kommer, det blir svårt med cappuccino dock, dom brukar fastna i brandväggen, det får bli en enkel

    SvaraRadera
  3. Super bra bloggat Pär! Kul att följa tävlingen fast man inte är på plats. Och vad gör man inte för att följa BC 2010.. Klockan är nämnligen 5.40 här på östkusten i USA! (Gäsp..) Kör hårt, alla finalister!

    SvaraRadera
  4. Tack Caroline!, fortsätt hålla dig vaken så ska jag hålla dig uppdaterad.

    SvaraRadera