torsdag 22 april 2010

Intervju med Daniel Remheden

Grattis till finalplatsen!

Kommer du att ändra på något jämfört med igår?
-Inget radikalt, bara småsaker. Jag använder ett väldigt färskrostat kaffe så jag har fått göra småjusteringar på doseringen.

Vad var du mest nöjd med under gårdagens presentation?
-Signaturdrinken var väldigt rolig att göra.

Om du var tvungen att välja en kaffesort/böna som du skulle dricka i resten av ditt liv, vad skulle det vara?
-Etiopiskt kaffe

Hur fick du idén till signaturdinken?
-Eftersom jag är en kaffemänniska ville jag använda kaffeprylar och inte kastruller till signaturdrinken. Don Pedro-bryggaren fungerar mycket bra till detta tycker jag, sedan har jag provat mig fram till ett bra resultat.

Hur många timmar (uppskattningsvis) har du lagt på träning inför tävlingen?
-Ungefär 50 timmar.

Har du tagit hjälp av någon utanför kaffevärlden t ex. en mental coach inför din presentation?
-Nej.

Har du sovit gott inatt?
-Ja.

Till sist, en klassisk sportfråga; hur kändes det igår när du fick reda på att du var i final?
-Det kändes bra, det var också en viss lättnad att jag gick till final.

Intervjuad av Anna Nordström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar