torsdag 22 april 2010

Intervju med Emil Eriksson


Grattis till finalplatsen!


Kommer du att ändra på något jämfört med igår?
-Jag har minskat doseringen något och förhoppningsvis smakar kaffet snäppet bättre genom denna ändring.


Vad var du mest nöjd med under gårdagens presentation?
-Att det kändes så bra trots att det ver en lång dag igår. Jag gick ut som siste tävlande i semifinalen och det var 10 timmar mellan möte och tävling.


Om du var tvungen att välja en kaffesort/böna som du skulle dricka i resten av ditt liv, vad skulle det vara?
-Mitt tävlingskaffe, Yirgacheffe från Etiopien.

Hur fick du idén till signaturdinken?
-Jag sökte smaker som kompletterar och förhöjer mitt kaffe, det fann jag bland annat i nypon och stjärnanis.

Hur många timmar (uppskattningsvis) har du lagt på träning inför tävlingen?
-100-200 timmar, jag har förutom träningen vid maskinen tillverkat egna brickor som jag serverar på så det har blivit några timmer i verkstaden.


Har du tagit hjälp av någon utanför kaffevärlden t ex. en mental coach inför din presentation?

-Min sambo har hjälpt mig mycket.

Har du sovit gott inatt?

-Ja.

Till sist, en klassisk sportfråga; hur kändes det igår när du fick reda på att du var i final?

-Verkligen jättebra, det var målet med gårdagen!

Intervjuad av Anna Nordström



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar