fredag 23 april 2010

Cupping







Fredag, solen skiner det är nästan så att jag trodde att jag befann mig i Karlstad när jag lämnade hotellet i morse, men så var icke fallet. Gårdagens tävlingar höll en oerhört hög klass (utan att jag vet resutatet) alla espresso, alla cappucino jag drack njöt jag av under hela dagen och natten.



Idag är det cupping, och det kommer att gå undan. Om gårdagens tävling var konståkning där man bedöms av domare, så är dagens tävling ishockey. Det kommer att gå undan och man vet direkt om man valt rätt kopp eller inte.



Varje tävlande får set om tre koppar framför sig, man ska hitta den "felande" koppen av dom tre. Två är alltså samma för den som inte förstod det. Det gäller att göra det så snabbt som möjligt, men, det finns ju alltid ett men antal rätt slår alltid tid. Det vill säga om du har 5 rätt men har tagit 4minuter på dig så slår du din medtävlande som har 3rätt på 1 minut.

5 kommentarer:

  1. Lotta Hallström23 april 2010 kl. 09:20

    Hallå Per!

    Hur ser startlistan ut?

    L8

    SvaraRadera
  2. Återkommer till den när den är lottad och klar

    SvaraRadera
  3. Vi hade gärna varit där idag. Men sörpla på för oss också/Drop Coffee

    SvaraRadera
  4. Lotta Hallström23 april 2010 kl. 10:21

    Ni är bäst.....Anna & Gunnel !

    Kram och surpla på...

    SvaraRadera