torsdag 22 april 2010

Intervju med Rebecka Thurfjell


Grattis till finalplatsen!

Kommer du att ändra på något jämfört med igår?
-Nej inte alls egentligen. Jag har bara sett över kaffet lite.

Vad var du mest nöjd med under gårdagens presentation?
-Presentationen, jag hade rätt energi.

Om du var tvungen att välja en kaffesort/böna som du skulle dricka i resten av ditt liv, vad skulle det vara?
-Etiopiskt kaffe

Hur fick du idén till signaturdinken?
-Jag har utgått från kaffets smak och sedan botaniserade Lars Pilemgrim och jag i Konsums fruktdisk. Det resulterade i blodgrape och ingefära som jag tycker smakar väldigt gott.

Hur många timmar (uppskattningsvis) har du lagt på träning inför tävlingen?
-Ungefär 15 timmar i veckan sedan en månad tillbaka.

Har du tagit hjälp av någon utanför kaffevärlden t ex. en mental coach inför din presentation?
-Jag har tagit hjälp av en ljudtekniker för att få rätt sound till presentationen.

Har du sovit gott inatt?
-Ja, kort men gott.

Till sist, en klassisk sportfråga; hur kändes det igår när du fick reda på att du var i final?
-Jag blev faktiskt ganska förvånad, jag trodde nog att det gått sämre än det gjorde.


Intervjuad av Anna Nordström

4 kommentarer:

  1. Älskade Rebellibecka. Du är så ödmjuk.. Vi andra visste att du skulle gå vidare.
    Visa dom nu var det blå skåpet ska stå!

    SvaraRadera
  2. Hon är vår dotter!!! Vi är så stolta!
    Mamma och pappa.

    SvaraRadera
  3. Mamma o Pappa Thurfjell, Rebecka var helt otroligt bra. Hon trollbinder, vi får se i morron om det räcker hela vägen till London

    SvaraRadera
  4. Brorsan är också ganska stolt!

    SvaraRadera